The Prague Post
Home » Archives content » Controversial radio head removed from post

Controversial radio head removed from post

Czech Radio plans to continue with station changes

Posted: February 06, 2008

(Updated Feb. 7, 2008) The head of the prestigious Radiožurnál newscast was removed from her post after just 13 weeks, due to an alleged inability to communicate, Mladá fronta Dnes reported.

Barbora Tachecí was not dismissed because of controversial changes in programming, but following a growing "internal miscommunication," according to Václav Kasík, director-general of the publicly funded Czech Radio (Český Rozhlas).

Tachecí, who is on vacation in the Caribbean, was not available for comment.

Although almost 10,000 listeners submitted a petition against the changes she had made to the public radio newscasts, which they deemed "commercial," Tachecí stood her ground. A venomous exchange with a newscaster on the Czech Television program Dobré ráno last month did not make her more popular.

Nonetheless, others at Czech Radio said they do not intend to go back to the old style of news broadcasts, but want to continue with changes.

printer print | star bookmark | E-mail email | Share share

font size | font size Font size

printer print

star bookmark

E-mail email

Share share

Partner servicesMacmillan dictionarySlovník online

Subscribe

The Prague Post coverGet The Prague Post anywhere in the world in print or digital (PDF) format.

e-Shop

Dining GuideHotel Guide

Your guide to the best dining experiences in Prague for 2013. Open Dining Guide.